Ange ditt sökord

Undrande (man 55):

Vad är en emotionell störning?

Det betyder ordagrant vad det säger: en störning i vårt känsloliv, som gör att vi tolkar och omtolkar intryck på ett avvikande sätt och att våra känslor och dess uttrycksformer inte stämmer med det vi upplever eller möter i vår vardag

Den här frågan handlar om:


Uppdaterad: 7 maj, 2008 Publicerad: 7 maj, 2008

Liknande frågor

“Orolig mamma” (53) har en dotter som fått Zyprexa sedan 20 september. Hon var uppe i 30 mg/dag i ca fyra veckor:

Då ringde vi och berättade om alla biverkningar och nu är dosen 20 mg och ska sänkas till 10 mg och sedan vet jag inte.

”Trött på att ta medicin” – Signaturen ”Trött på mediciner” (kvinna 24) har en fråga om nedtrappning av medicin:

Äter sedan drygt två år Efexor, vilket fungerade bra ca 1½ år. Jag har sedan i somras haft stora problem att somna på natten och vakna på morgonen.

Viktuppgång med Cipramil?

Orolig (kvinna 52): Läser mycket om viktuppgång när det gäller Cipramil och blir orolig eftersom jag själv tar 30 mg/dag.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Glöm inte att bekräfta din prenumeration i din inkorg. Den kan ha hamnat i din skräppost.

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Genom åren har experterna besvarat över 8 000 frågor, så chansen är stor att du hittar redan besvarade frågor inom det du undrar över.

Välkommen till Doktorn!