Ange ditt sökord

Annons:

Svullna, stickande och missfärgade tår

Jag har problem med mina fötter. De är väldigt kalla och på mina båda lilltår så har jag fått någon slags skada, de är svullna och blå/svart färgade och sticker väldigt mycket. Har även fått samma stickande känsla under stortån och är röd och svullen där. Har varit hos läkaren, men de hade inget svar. Detta besvär kommer och går under åren. Ibland gör det så ont att jag inte kan ha skor på mig.

Hej!
Det låter som att man behöver undersöka din cirkulation samt eventuellt ta ett hudprov. Du har ju mycket besvär och borde kunna få någon bedömning av vad detta kan vara för diagnos. Be om remiss till hudläkare!
FN

Annons:

Den här frågan handlar om:

Hudteamet
Publicerad: 26 januari, 2004

Liknande frågor

Hud & Hår

Kan jag göra något mot fett hår?

Jag är 26 år och har under de senaste månaderna fått väldigt fett hår, även fast jag tvättar det regelbundet och försöker ha bra schampo osv. Nu när vi rör oss mot kallare dagar och man har mössa ofta vill jag verkligen få bukt på detta. Finns det något kosttillskott eller vitaminer jag kan ta för att mitt hår ska bli mindre fett?

Hud & Hår

Frågor om rosacea

Hej. Har lite funderingar över min rosacea. Tar Prednisolon 7,5 mg dagligen för min RA ca 2 år. Har det någon påverkan på min rosacea? Tycker den har blivit sämre de sista månaderna, med mera klåda och sveda. Har också fått sveda på läpparna. Kan man få det av rosacea?

Djurens hälsa

Loppor av hunden?

Hej! Jag har en fråga om kliande utslag. Allt började med att min hund fick loppor och bett på kroppen. Betten blev till rödlila ärr på huden.

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Vad vill du göra?

Välkommen till Doktorn!