Hej!
Jag är en kille på 26 år som fått röda prickar plus ett område med röd hud från armhålan ner mot revbenen. Vad är det jag kan ha? Har använt mitt deostick i 1 månad och har inte haft några problem innan. Det svider lite men kliar mest.
Hej!
Jag är en kille på 26 år som fått röda prickar plus ett område med röd hud från armhålan ner mot revbenen. Vad är det jag kan ha? Har använt mitt deostick i 1 månad och har inte haft några problem innan. Det svider lite men kliar mest.
Hej! Det låter som eksem. Eksem i armhålan kan bero på flera saker: Instängdhet och fukt, svampinfektion, eller kontaktallergi mot produkter t.ex deodorant. Pröva att behandla med receptfri hydrokortison med medel mot jästsvamp (daktacort/cortimyk finns receptfritt på apotek). Pröva om deosticket ger irritation på annan del av huden, t.ex insidan av överarmen. Om det inte fungerar bör du söka läkare för diagnos och behandling.
Hej , jag har en liten leverfläck på örat som inte ändrats någonting och jag har haft den så länge jag kan minnas. är det okej för mig att ta ett hål i örat nära den fläcken eller bör jag absolut inte?
Hejsan! Jag är har länge kollat på tatueringar och vill verkligen göra det. Är dock lite orolig kring det eftersom jag har en medel/svår atopisk eksem.