Ange ditt sökord

Annons:

Kliar av rogaine forte?

Använder rogaine forte i snart 3-4 veckor, efter ett par dagar har det börjat klia på stället jag använder det. Har sett resultat att det kommer tillbaka. ska jag avbryta eller fortsätta?

Du kan få lokal irritation som inte är farlig, så håll på ett tag till. Men det kan bli en eksemreaktion som inte ger med sig och då blir du tvungen att sluta.

Annons:

Den här frågan handlar om:

Liknande frågor

Hud & Hår

Kan jag göra något mot fett hår?

Jag är 26 år och har under de senaste månaderna fått väldigt fett hår, även fast jag tvättar det regelbundet och försöker ha bra schampo osv. Nu när vi rör oss mot kallare dagar och man har mössa ofta vill jag verkligen få bukt på detta. Finns det något kosttillskott eller vitaminer jag kan ta för att mitt hår ska bli mindre fett?

Hud & Hår

Frågor om rosacea

Hej. Har lite funderingar över min rosacea. Tar Prednisolon 7,5 mg dagligen för min RA ca 2 år. Har det någon påverkan på min rosacea? Tycker den har blivit sämre de sista månaderna, med mera klåda och sveda. Har också fått sveda på läpparna. Kan man få det av rosacea?

Djurens hälsa

Loppor av hunden?

Hej! Jag har en fråga om kliande utslag. Allt började med att min hund fick loppor och bett på kroppen. Betten blev till rödlila ärr på huden.

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Vad vill du göra?

Välkommen till Doktorn!