Ange ditt sökord

Annons:

Kan man få mardrömmar av läkemedlet Metoprolol Sandoz?

Jag har fått Metoprolol Sandoz för högt blodtryck. Får mardrömmar nästan varje natt. Kan det bero på läkemedlet?/ Siw, 80 år

Ja, metoprolol kan ge mardrömmar. Metoprolol hör till en grupp läkemedel som kallas betablockerare. Dessa kan hos vissa individer ge upphov till mardrömmar. Ibland kan det hjälpa att byta till ett annat liknande läkemedel.
Kontakta din läkare om du känner dig besvärad av eventuella biverkningar.

Annons:

Publicerad: 20 april, 2015

Fler frågor

Luftvägarna & Allergi

Alltid nästäppa men inte förkyld

Hej! Jag har någon form av förkylning som aldrig riktigt försvinner. Jag är inte snuvig men får svårt att andas genom näsan då den täpps igen. Speciellt när jag ligger ner för att sova.  Tagit både allergi-prover och till och med HIV-test med negativa resultat.

Mage & Tarm

Vad kan man äta med infekterade tarmfickor?

Fått diagnos infekterade tarmfickor och vill veta vad man kan äta. Har googlat lite på att man skall undvika nästan allt, men fattar inte vad jag skall göra för middagsmat? Tacksam för svar.

Kvinnans hälsa

Stressad av håravfall

Jag har på senare veckor upptäckt att jag tappar otroligt mycket hår när jag tvättar och borstar. Jag gick nyligen igenom en abort vilket självklart resulterade i mycket ångest, kan det ha något med saken att göra? Jag kan inte sluta oroa mig, så vad kan jag göra åt saken? Får bara ännu mer stress av att se allt hår som ramlar, kan det vara vitaminer eller så?

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Vad vill du göra?

Välkommen till Doktorn!

Gratis nyhetsbrev

Få senaste hälsonyheterna från DOKTORN.com direkt i din inkorg.