Ange ditt sökord

Annons:

Har tappat mitt hår på benen och känner mig orkeslös – kan det vara så efter Lichens sjukdom?

Hej Jag har märkt att från fotknölarna och halvvägs upp på vaden (båda benen) har jag tappat allt hår. Det är lent och en markant övergång från hår till inte hår. Jag har under en längre tid känt mig orkeslös och trött. För ca 5 år sedan drabbades jag av Lichens sjukdom (penis) Jag fick behandling men inga övriga prover togs. Vad kan detta vara? Tack på förhand MVH Ola, 46

Din penila lichen har inget med detta att göra. Rent allmänt avtar kroppsbehåring med ålder, så det du beskriver kan vara normalt åldrande. Känner du dig allmänt sjuklig bör du söka din husläkare.

Annons:

Den här frågan handlar om:

Anders Hallén
Hud, sex och samliv
Publicerad: 17 september, 2012

Liknande frågor

Hud & Hår

Hur tar jag hand om fötterna på vintern?

Nu under vinterhalvåret så får jag så otroligt torra fötter. Jag har testat fotvårdssalva men det hjälper inte. Har du något tips vad jag ska göra? Kan man göra en fotbehandling hemma?

Hud & Hår

Torr i ansiktet under vintern

Kan man använda sin bodylotion i ansiktet nu under vintern? Jag tycker inte att min ansiktskräm är tillräckligt fet och återfuktande!

Hud & Hår

Rodnad på låret

Hej! Min fru har fått en märklig rodnad, lite blåtonad, i huden. Den sträcker sig runt hela överdelen av låret på ett ben. Kliar inte och gör inte ont. Hon upptäckte det första gången i somras och det har sedan dess blivit starkare i färgen och ökat i storlek. Vad kan det vara, borrelia?

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Vad vill du göra?

Välkommen till Doktorn!

Gratis nyhetsbrev

Få senaste hälsonyheterna från DOKTORN.com direkt i din inkorg.