Ange ditt sökord

Annons:

Biverkningar av antidepressiva mediciner

Är sjukskriven för depression, fått prova flertalet olika mediciner, men på grund av biverkningar har jag fått sluta med alla. När jag slutade med den sista så fick jag bland annat nattliga svettningar. Är nu en månad sen och har fortfarande nattliga svettnigar. Sista veckan har jag också varit öm i mitt ena bröst, det bränner vid beröring och jag har också fått flytningar och klåda i underlivet. På grund av mitt psykiska tillstånd har jag svårt att ta kontakt eller ta mig till läkare. /Anne, 44

Jag tror inte att nattilga svettningar så långt efter medicinstopp har med den utsatta medicinen att göra. Inte heller övriga symtom som du beskriver. Du bör utan att vänta alltför länge söka husläkare eller gynekolog.

Annons:

Den här frågan handlar om:


Publicerad: 8 februari, 2012

Liknande frågor

Depression & Ångest

Jag känner mig nere under hösten

Jag är en person som alltid känner mig nere under hösten, och upplever att jag blir tröttare och mer nedstämd än vanligt. I höst tänkte jag därför se om jag kan ta vitaminer eller tillskott som är receptfria och naturliga för att få lite mer energi? Jag är 64 år och frisk i allmänhet så tar inga andra läkemedel!

Deprimerad och vill ha hjälp

En längre period har jag känt mig väldigt nere och varit ledsen varje dag. Mina tårar kommer hela tiden och jag sover knappt och äter ungefär en måltid per dag. Känner att jag är inne i en depression. Går knappt utanför dörren. Känner att jag behöver hjälp men vet inte vad jag ska söka för hjälp. Var ska jag börja? Vänliga hälsningar, Sara, 25 år

Depression & Ångest

Tillväxthormon

Hej, Jag är 17 år, snart 18, och tycker det är jobbigt psykiskt och är inte nöjd med min längd på 171 cm som kille Jag undrar om det är möjligt och om läkare skriver ut tillväxthormon till en person som mig? Tack på förhand. Linus, 17 år

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Vad vill du göra?

Välkommen till Doktorn!