Ange ditt sökord

Annons:

Kan mitt sertralin bli verkningslöst om jag äter minipiller?

Hej! Jag äter sertralin 100mg varje dag. Men jag äter även minipiller. Kan mitt sertralin bli verkningslöst om jag äter minipiller? Med vänlig hälsning, Petra, 23

Hej
Det finns inget som tyder på att Sertralin skulle bli verkningslöst av minipiller.
Hormonella preventivmedel kan dock ge nedstämdhet som biverkan. Om du upplever att du blivit mer nedstämd sedan du började med minipiller bör du ta kontakt med din läkare.

Annons:

Publicerad: 4 juni, 2015

Fler frågor

Kvinnans hälsa

Trängningar i blåsan

Jag har trängningar i blåsan, vad finns för hjälp?

Hjärta & Kärl

Karusellyrsel – saknar jag någon vitamin eller mineral?

Jag har fått sådana symtom som karusellyrsel beskrivs till viss del. Jag undrar om det kan vara någon vitamin eller mineral som fattas i kroppen eller om det är någon form av förgiftning? Jag är orolig att det är något allvarligt. Det kommer ofta när jag läger ned huvudet eller vänder mig om i sängen, även när jag sätter mig upp.

Sömn & Stress

Svårt att sova. Vad ska jag göra?

Jag har under en period haft väldigt svårt att sova. Jag vill helst inte börja med receptbelagda sömntabletter då jag är rädd för att bli beroende. Finns det något annat receptfritt alternativ som jag skulle kunna testa?

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons: