Ange ditt sökord

Annons:

Finnar sedan 14-årsåldern

För ett tag sedan tog jag en Tetralysal-kur och under den tiden hade jag inte mycket finnar alls. Men när kuren slutade för en månad sedan kom finnarna tillbaka. Jag fyller 20 i år, borde det inte avta snart? Varför kom finnarna tillbaka efter kuren? /Man, 20 år

Akne är ingen tonårssjuka! I enstaka fall kan aknesjukdomen fortsätta upp i medelåldern. En antibiotikakur, som det Tetralysal du har ätit, har ofta bra effekt men är sällan helt botande och aktiviteten i akne-inflammationen ökar igen efter kuren. Inget hindrar då att man upprepar den. Ibland nyttjas också andra interna medel.

Annons:

Den här frågan handlar om:

Liknande frågor

Hud & Hår

Hur undviker jag fästingbett?

Förra året köpte vi sommarhus och vi upplever att vi har en hel del fästingar i området. Vi är TBE-vaccinerade men det löser ju inte betten. Min fråga är därför – hur undviker vi bäst att få bett?

Hud & Hår

Hur hög SPF behöver jag ha?

Hur hög SPF bör man använda för att garantera att man är skyddad hela sommaren?

Hud & Hår

Är det skadligt med fotmask?

Jag skulle vilja använda en exfolierande fotmask för mina torra fötter så de är lena och fina lagom till sommaren. Jag har dock läst recensioner som menar att det skadar fötterna i längden, är detta sant? Vad skulle jag i så fall kunna använda istället?

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons: