Ange ditt sökord

Annons:

återkommande perioder av depressioner…

VitMagnolia (kvinna 53): Jag äter sedan två år Lithionit för bipolärt syndrom. Jag känner mig helt avtrubbad som person och har återkommande perioder av depressioner. Jag vill försöka att sluta med min medicin för att se om jag kan klara mig utan, men min läkare säger att hon inte kan ta ansvar för min hälsa om jag gör det. Var kan jag hitta information om att sluta med Lithionit och vad det kan bli för problem. För hur många fungerar det? Jag har fått Cymbalta för min nedstämdhet men den vågar jag inte ens börja med, pga hemska biverkningar. Jag känner att jag inte kan fortsätta må så här. Jag längtar efter lusten till livet.

Doktor Anders Halvarsson svarar: Du får ha en fortsatt dialog med din läkare när det gäller längre tids behandling som det ju handlar om när man fått Lithionit. Har man föreslagit att pröva med Cymbalta om och när man mår dåligt, tycker jag absolut att Du kan pröva den. Det är ju först efter att man prövat som man vet hur man tål och mår av insatt behandling! Tar man alla tänkbara bieffekter ad notam vågar man knappast ta några mediciner alls.

Annons:

Den här frågan handlar om:

Publicerad: 2 juni, 2009

Liknande frågor

Deprimerad och vill ha hjälp

En längre period har jag känt mig väldigt nere och varit ledsen varje dag. Mina tårar kommer hela tiden och jag sover knappt och äter ungefär en måltid per dag. Känner att jag är inne i en depression. Går knappt utanför dörren. Känner att jag behöver hjälp men vet inte vad jag ska söka för hjälp. Var ska jag börja? Vänliga hälsningar, Sara, 25 år

Depression & Ångest

Tillväxthormon

Hej, Jag är 17 år, snart 18, och tycker det är jobbigt psykiskt och är inte nöjd med min längd på 171 cm som kille Jag undrar om det är möjligt och om läkare skriver ut tillväxthormon till en person som mig? Tack på förhand. Linus, 17 år

Depression & Ångest

Hjälp mot ångest och depression

Hej! Jag har mått dåligt till och från under 6 år. All ångest och depression är en plåga. Har prövat antidepressiva mediciner men inget har hjälpt. Vad skall jag göra? Kan inte ha det så här, att bara ligga i sängen är inget liv. Clarence, 60 år

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Vad vill du göra?

Välkommen till Doktorn!

Hej och välkommen till DOKTORN.com

Vi kan nu stolt presentera flera nyheter på sajten. Vi vet att du kommer att känna igen DOKTORN samtidigt som nyheterna ger dig ännu fler möjligheter. Vill du läsa mer om vad nyheterna innebär gör du det på doktorn.com/faq