Ange ditt sökord

Kan man äta Roaccutan på sommaren?

Nu har jag andvänt Differin i en månad med dåligt resultat. Jag skulle vilja börja med Roaccutan, men min hudläkare säger att de inte skriver ut det över sommaren. Är detta en allmän regel.

Svar till signaturen Acne
Ja, det är faktiskt en allmänn regel att man inte börjar en Roaccutanbehandling inför sommaren. Huden blir väldigt ljuskänslig, och det kan vara svårt med kontroller under sommaren. Dessutom brukar ju acne bli bättre sommartid.

Den här frågan handlar om:

Hudteamet
Uppdaterad: 15 april, 2002 Publicerad: 15 april, 2002

Liknande frågor

Hud & Hår

Ta hål i örat nära leverfläck?

Hej , jag har en liten leverfläck på örat som inte ändrats någonting och jag har haft den så länge jag kan minnas. är det okej för mig att ta ett hål i örat nära den fläcken eller bör jag absolut inte?

Hud & Hår

Vad göra åt torr hud?

Hej jag har torr hud hur får jag bort det?

Hud & Hår

Kan man tatuera sig om man har eksem?

Hejsan! Jag är har länge kollat på tatueringar och vill verkligen göra det. Är dock lite orolig kring det eftersom jag har en medel/svår atopisk eksem.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Glöm inte att bekräfta din prenumeration i din inkorg. Den kan ha hamnat i din skräppost.

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Genom åren har experterna besvarat över 8 000 frågor, så chansen är stor att du hittar redan besvarade frågor inom det du undrar över.

Välkommen till Doktorn!