Torr i underlivet av p-piller?

Torr i underlivet av p-piller?

Torr i underlivet av p-piller?

Jag behöver råd om preventivmetod! Jag är 22 år, har varit tillsammans med min pojkvän i drygt 1 år och förlorade oskulden till honom när vi varit tillsammans några månader. I början använde vi kondom, men efter någon månad började jag äta p-piller. När jag åt dem mådde jag väldigt dåligt, blev väldigt torr och blev även lite smått hypokondrisk och trodde jag var gravid när jag inte hade mens på flera månader. Efter några månader bytte jag till ett nytt p-piller och tyckte att det fungerade ganska okej, förutom att jag även då var väldigt torr. Jag är fortfarande väldigt torr i underlivet. Kvinna 22 år
Svårt att svara på då jag inte vet vilka sorter du använt, det beror lite på vilken sorts gulkroppshormon som ingår i p-pillret. Skriv gärna upp hur du mår och om det kanske blir bättre med tiden, gå sedan till din barnmorska eller läkare och diskutera vad som är bäst för just dig.
Mvh Lena
 

Veckans fråga

Har du genomfört ett digitalt vårdmöte någon gång?

Nyhetsbrev

E-postadress