Ange ditt sökord

Annons:

Spiral ger humörsvängningar

Hej jag är en tjej på 28 år som har två barn på 4 och 1 år. Jag satte in spiral för snart 1 år sedan i augusti, men för nån månad sen så började jag få såna humörsvängningar så jag knappt känner igen mig själv. Jag säger och gör saker som jag inte vet att jag gör nästan och sen blir jag så ledsen efteråt när det hänt. Det har gått så långt så jag och min sambo snart inte orkar leva med varandra på grund av det här. Vad kan detta bero på? Finns det något att göra åt det? Malin, 28

 

Då finns det all anledning att du i första hand ser till att du får en tid för samtal hos läkare för en allmän undersökning. Härefter kanske lämpligt en psykologkontakt såvida man vid undersökning inte kunnat påvisa något speciellt.

Annons:

Den här frågan handlar om:

Liknande frågor

Kvinnans hälsa

Östrogen till äldre kvinnor

Varför rekommenderar inte läkare att man ska äta östrogen när man är ca 70 år? Vad gör man när man har extrema svettningar? Jag har ätit östrogen mellan 50- och 60-årsåldern.

Kvinnans hälsa

Trängningar i blåsan

Jag har trängningar i blåsan, vad finns för hjälp?

Kvinnans hälsa

Muntorrhet av klimakteriet

Jag har sedan 6 månader kommit i klimakteriet och har flera olika biverkningar av det, men det värsta tycker jag är muntorrhet! Har provat allt receptfritt, vill inte äta östrogen! Jag blir nästan tokig av denna hinna i munnen. Vad ska jag göra och finns det något som lindrar mina besvär? Jag har ingen livsgnista kvar.

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons:

Vi skänker 2 kr till Cancerfonden för varje ny prenumerant!

Gratis nyhetsbrev – få senaste hälsonyheterna från DOKTORN.com direkt i din inkorg.