Ange ditt sökord

Annons:

Smärta vid vaccinering

Jag har vaccinerat mig emot livmoderhalscanser och för 2 månader sedan tog jag den 3e och sista sprutan. Nu för 3 dagar sedan fick jag ont på samma ställe som sprutan tagits på vid alla 3 tillfällen och idag blev jag svullen och är väldigt öm. Smärtan bekymrar mig mycket. Jag kan nog nästan säga med säkerhet att jag inte var såhär svullen och öm efter jag tagit vaccinet någon av gångerna. Vad kan detta bero på? Jenny, 19 år

Det vanliga är att det är en tillfällighet, som går över på några dagar eller veckor. Ett vanligt skäl kan vara att nålen träffat ett kärl i muskeln med blödning som följd, vilket skapar en inflammation

Annons:

Den här frågan handlar om:

Liknande frågor

Infektioner & Vacciner

Hur lindrar man magsjuka?

Det har precis gått magsjuka på samtliga av mina barns skolor och förskolor. Vi är alla i familjen noga med att tvätta händerna men jag undrar om det finns något annat sätt att förbygga just magsjuka? Hur lindrar man magsjuka bäst om man väl får det?

Infektioner & Vacciner

Varför får jag ofta ont i halsen under vintern?

Jag vaknar ofta upp med ont i halsen under vinterperioden, men under dagen släpper det. Jag brukar ofta ta en halstablett men det känns inte hållbart i längden. Det känns som att det aldrig är så på sommaren. Finns det någon speciell halstablett som lindrar, och varför blir det alltid såhär?

Infektioner & Vacciner

Höstblåsor och vattkoppor

Hej vad är det för skillnad på höstblåsor och vattkoppor? Är höstblåsor något som kommit till världen nu?

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons: