Ange ditt sökord

Annons:

ont i käkbenet

Jag har ont i käkbenet (leden) på vänster sida kan man få inflammation på detta stället? jag äter både metotrexat och dropp (som jag inte vet vad det heter) var 8 vecka Eva, 51 år

- Hej! Du tar säkerligen Methotrexate och Remicade.- Javisst kan man få inflammation i käkleden. Det går att spruta leden med kortison med ultraljud. Förmodligen är du dock ej optimalt behandlad, utan kräver en medicinjustering så att du undviker ledinflammationer av detta slag.

Annons:

Den här frågan handlar om:

Redaktionen
Publicerad: 27 september, 2011

Liknande frågor

Kosttillskott för att inte bli sjuk?

Inför våren och sommaren vill jag gärna komma i form ordentligt. Jag tränar mycket men tvingas ofta pausa då jag lätt blir förkyld i korta perioder. Har du något tips på hur jag klan boosta min träning så jag slipper ta dessa pauser? Borde jag ta något typ av kosttillskott?

Rörelseapparaten

Ont i nacke och rygg av stillasittande jobb

Jag har ett väldigt stillasittande jobb och känner ofta av smärta i nacke och rygg. Jag upplever att det blir värre under vinterhalvåret, kanske för att man spänner sig mer i kylan? Vad kan jag göra för att inte ha så ont?

Rörelseapparaten

Tips för ömma fötter?

Jag har börjat jobba i en butik och går därför extremt mycket om dagarna. Trots bra skor har jag väldigt ont i fötterna när jag kommer hem på kvällarna. Har du något bra tips på vad som kan hjälpa ömma fötter?

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons: