Ange ditt sökord

Annons:

Obehag i ben och fötter

Hej. Det känns som om jag går omkring med tajta stövlar på mig hela tiden. Känns även som om fötterna somnat. Det är väldigt obehagligt, speciellt på nätterna. Jag har försökt med allt: stretching, massage, insmörjning med mera. Vad ska jag göra? Marianne, 82

Hej Marianne! Nu tycker jag det är dags att du talar med läkare om dina besvär och berättar om dina tidigare eventuella sjukdomar och om du har någon medicinering av något slag. Man behöver absolut göra en allmän undersökning inklusive blodprover. Hur är det med din cirkulation? Blodsocker- och blodvärden, liksom ämnesomsättning och B12-vitaminhalten och där tillhörande ämnen i blodet?

Annons:

Den här frågan handlar om:

Liknande frågor

Hjärta & Kärl

Karusellyrsel – saknar jag någon vitamin eller mineral?

Jag har fått sådana symtom som karusellyrsel beskrivs till viss del. Jag undrar om det kan vara någon vitamin eller mineral som fattas i kroppen eller om det är någon form av förgiftning? Jag är orolig att det är något allvarligt. Det kommer ofta när jag läger ned huvudet eller vänder mig om i sängen, även när jag sätter mig upp.

Hjärta & Kärl

Blåsljud på hjärtat

När jag föddes hade jag ett blåsljud på hjärtat, gick på kontroller tills jag var ca 1 år. Det växte tillslut ihop av sig självt.

Hjärta & Kärl

Rödbetsjuice bra för hjärta-kärl?

Det förs fram i vissa media att rödbetsjuice ska vara bra för hjärta/kärl. Finns det forskning som visar sådana resultat?

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons:

Vi skänker 2 kr till Cancerfonden för varje ny prenumerant!

Gratis nyhetsbrev – få senaste hälsonyheterna från DOKTORN.com direkt i din inkorg.