Muntorrhet av klimakteriet

Muntorrhet av klimakteriet

Muntorrhet av klimakteriet

Hej, Jag har sedan 6 månader kommit i klimakteriet och har flera olika biverkningar av det, men det värsta tycker jag är muntorrhet! Har provat allt receptfritt, vill inte äta östrogen! Jag blir nästan tokig av denna hinna i munnen. Vad ska jag göra och finns det något som lindrar mina besvär? Jag har ingen livsgnista kvar. Mvh Maria, 52 år

Hej Maria! Har du som du nu skriver, prövat på alla receptfria mediciner tycker jag att du i alla fall bör ge östrogen en chans! Tala med din behandlande läkare om detta och gör ett försök för att se om det inte skulle kunna hjälpa dig! Det är samma sak med kvinnor som upplever och har sömnsvårigheter i åren innan och kring klimakteriet att det kan hjälpa med lite östrogentillskott.   

 

Veckans fråga

Två veckor kvar till jul, känner du av julstressen?

Nyhetsbrev

E-postadress