Ange ditt sökord

Annons:

Kan jag få åksjuka av citalopram 20 mg – jag tycker mig att jag blivit mer åksjuk sen efter medicineringen

Hej, Har ätit citalopram 20 mg i ett och ett halvt år nu, men har märkt att jag fått mer åksjuka nu än jag haft innan. Vet att serotonin påverkar kräkcentrum och funderar på om det är därför jag mår mer illa när jag reser? Mvh, Karolin, 22

Citalopram och läkemedel i den klassen, dvs. SSRI-preparat ger initialt lätt illamående då man börjar äta dem, men det brukar gå över inom någon vecka. Där finns det naturligtvis individuella skillnader beroende på hur känslig man är. Om det besvärar Dig mycket kan man tänka sig att byta till något annat antidepressivt läkemedel.

Annons:

Den här frågan handlar om:


Publicerad: 10 augusti, 2012

Liknande frågor

Kroppstemperaturen påverkar måendet

Jag har problem med min kroppstemperatur. Jag svettas väldigt mycket, speciellt i armhålorna. Men det skiljer sig från dag till dag. Vissa dagar är fruktansvärda (då hjälper inte ens absolut torr) och andra dagar har jag inga besvär alls. Från några månader tillbaka blir jag så varm på kvällarna. Blir röd i ansiktet och känner mig mycket trött utan feber men jag känner mig sjuk varje kväll. Nattetid brukar jag svettas mycket. Har dåligt med energi dygnet runt. Det känns som mina svettningar går hand i hand med hur jag mår på kvällarna. Vad kan detta vara?

Depression & Ångest

Jag känner mig nere under hösten

Jag är en person som alltid känner mig nere under hösten, och upplever att jag blir tröttare och mer nedstämd än vanligt. I höst tänkte jag därför se om jag kan ta vitaminer eller tillskott som är receptfria och naturliga för att få lite mer energi? Jag är 64 år och frisk i allmänhet så tar inga andra läkemedel!

Depression & Ångest

Tillväxthormon

Hej, Jag är 17 år, snart 18, och tycker det är jobbigt psykiskt och är inte nöjd med min längd på 171 cm som kille Jag undrar om det är möjligt och om läkare skriver ut tillväxthormon till en person som mig? Tack på förhand. Linus, 17 år

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons: