Ange ditt sökord

Annons:

Kan antidepressiva medicinen Mianserin bryta ner brosket i mina leder?

Hej! Jag undrar om antidepressiva medicinen Mianserin 10mg till natten bryter ner brosket i mina leder.

Det finns ingen sådan biverkan angiven i produktinformationen för Mianserin. Däremot kan Mianserin i sällsynta fall ge ledvärk och ledbesvär. Ta kontakt med din läkare ifall du har besvär med lederna.

Annons:

Publicerad: 10 september, 2015

Fler frågor

Kvinnans hälsa

Trängningar i blåsan

Jag har trängningar i blåsan, vad finns för hjälp?

Hjärta & Kärl

Karusellyrsel – saknar jag någon vitamin eller mineral?

Jag har fått sådana symtom som karusellyrsel beskrivs till viss del. Jag undrar om det kan vara någon vitamin eller mineral som fattas i kroppen eller om det är någon form av förgiftning? Jag är orolig att det är något allvarligt. Det kommer ofta när jag läger ned huvudet eller vänder mig om i sängen, även när jag sätter mig upp.

Sömn & Stress

Svårt att sova. Vad ska jag göra?

Jag har under en period haft väldigt svårt att sova. Jag vill helst inte börja med receptbelagda sömntabletter då jag är rädd för att bli beroende. Finns det något annat receptfritt alternativ som jag skulle kunna testa?

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons: