Ange ditt sökord

Annons:

Jag har fått depression efter att ha ätit Roacuttan i sex månader och undrar vad jag ska göra nu?

Jag har ett problem, jag åt Roacuttan i ungefär 6 månader, slutade med dessa pga depression. Mår nu fortfarande dåligt, så dåligt att jag inte kunnat dejta då killarna undrar varför jag blir arg/ledsen. Har fått svårt för att träffa kompisar och även min familj vill bryta kontakt med folk. Har pratat med en kvinna om mina problem men vi kom ingen vart så undrar om det kanske är dags att börja ta tag i att ringa till någon på vårdcentralen/sjukhuset och be om antidepressiva, ska jag gå så långt? /Kvinna 19

Du ska absolut ta kontakt med Din vårdcentral och beskriva Dina symtom. En biverkan med Roacutan är just depression och därför är det viktigt att Du får hjälp så snabbt som möjligt. Det finns olika typer av antidepressiva läkemedel och det får Du och Din husläkare diskutera vilket som skulle passa DIg bäst.

Annons:

Den här frågan handlar om:


Publicerad: 16 november, 2012

Liknande frågor

Deprimerad och vill ha hjälp

En längre period har jag känt mig väldigt nere och varit ledsen varje dag. Mina tårar kommer hela tiden och jag sover knappt och äter ungefär en måltid per dag. Känner att jag är inne i en depression. Går knappt utanför dörren. Känner att jag behöver hjälp men vet inte vad jag ska söka för hjälp. Var ska jag börja?

Kroppstemperaturen påverkar måendet

Jag har problem med min kroppstemperatur. Jag svettas väldigt mycket, speciellt i armhålorna. Men det skiljer sig från dag till dag. Vissa dagar är fruktansvärda (då hjälper inte ens absolut torr) och andra dagar har jag inga besvär alls. Från några månader tillbaka blir jag så varm på kvällarna. Blir röd i ansiktet och känner mig mycket trött utan feber men jag känner mig sjuk varje kväll. Nattetid brukar jag svettas mycket. Har dåligt med energi dygnet runt. Det känns som mina svettningar går hand i hand med hur jag mår på kvällarna. Vad kan detta vara?

Depression & Ångest

Jag känner mig nere under hösten

Jag är en person som alltid känner mig nere under hösten, och upplever att jag blir tröttare och mer nedstämd än vanligt. I höst tänkte jag därför se om jag kan ta vitaminer eller tillskott som är receptfria och naturliga för att få lite mer energi? Jag är 64 år och frisk i allmänhet så tar inga andra läkemedel!

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons:

Vi skänker 2 kr till Cancerfonden för varje ny prenumerant!

Gratis nyhetsbrev – få senaste hälsonyheterna från DOKTORN.com direkt i din inkorg.