Ange ditt sökord

Annons:

Blåmärken pga p-piller?

Hej! Jag får blåmärke på benen utan orsak, vad kan det beror på? Jag började ta p-piller för en månad sen. Jag är 24 år. Mvh, Josie

Jag tycker att du gör paus omgående med tabletterna och ser vad som händer, samt att du tar kontakt med barnmorskan eller läkaren som har skrivit ut tabletterna.

 
Annons:

Den här frågan handlar om:

Anders Halvarsson
Allmänmedicin
Publicerad: 29 december, 2017

Liknande frågor

Kvinnans hälsa

Hur undviker jag svamp i underlivet?

Jag har väldigt lätt att få svamp i underlivet, och att bada och gå runt i blöta bikinitrosor brukar inte göra saken bättre. Jag undrar vad dina bästa tips för att undvika och bota svamp är?

Kvinnans hälsa

Vad beror torra slemhinnor på och vad kan jag själv göra?

Jag har vanligtvis problem med torra slemhinnor i underlivet och jag märker att de blir ännu mer irriterande och känsliga under sommaren när jag badar mycket. Vad beror torra slemhinnor på? Vad kan jag göra för att undvika att få torra slemhinnor? Finns det något som kan ”boosta” dem inför badsäsongen? Jag tvättar mig vanligtvis med olja för att inte torka ut.

Kvinnans hälsa

Östrogen till äldre kvinnor

Varför rekommenderar inte läkare att man ska äta östrogen när man är ca 70 år? Vad gör man när man har extrema svettningar? Jag har ätit östrogen mellan 50- och 60-årsåldern.

Annons:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Fråga doktorn

Här kan du ställa din fråga till någon av våra duktiga experter. Svarsperioden varierar mellan 2-4 veckor. Vi kan inte besvara alla frågor, men vi gör vårt bästa för att just du ska få svar. Om du inte hör något från oss inom perioden 2-4 veckor kan du istället söka svar i vår sökruta - frågan kan ha besvarats tidigare.

Välkommen till Doktorn!

Annons: